HTML

Travian 4.0

A fejlesztői blog alapján, a honlap tárgyalja, mit is újítottak számunkra a Travian 4.0-ában.

Friss topikok

  • Hammm: Kérdés! Ha pl. a Hősnek van 5000 egységnyi harci ereje (a hős által), a Támadó bónusz pedig 5 %, a... (2011.06.28. 16:57) Hősrendszer 1. rész
  • Travian 4.0: Árakról tudsz írni valamit, hogy kb. milyenek? Gratulálok a hősödhöz, igazán jó lett. Aztán mikor ... (2011.01.11. 21:01) Hősrendszer 2. rész

Linkblog

Épületek újratervezése 3. rész

2010.12.08. 14:17 Travian 4.0

Kedves Játékosok!

Ma megmutatjuk az épületek újratervezése harmadik részét.

 

Bejelentjük, hogy a játékosok kezdővédelme amikor támad/fosztogat más játékost azonnal megszűnik. Ezt a jellemzőt a játékosok több fórumban javasolták. Ha a játékosok kezdő védelem alatt állnak és úgy akarnak támadást/fosztogatást végrehajtani egy másik játékos ellen, egy üzenetet kapnak, hogy megszűnik a kezdővédelmük ha elküldik a támadást/fosztogatást.

 

 

Piac

 

Egy pár kiigazítást tettünk a Piacnál. Több jellemző lesz hozzáadva majd 2011-ben. Korlátozni tudod a kereskedelmi ajánlatokat a klánod és szövetségesek körében, vagy elrejteni azokat a klánbeliek, elől háborúban. De időben el akarjuk indítani a Travian 4-et ezért ezek a jellemzők nem szerepelnek jelenlegi ütemtervünkben de később – reményeink szerint – benne lesznek.

 

Volt egy kívánságuk a játékosoknak, hogy rakjunk bele valamilyen"gyakoriság-mutatót" piacmindegyik nyersanyagra. A Travian 4-ben megnézheted, milyen százalékokkal kereskedtek a különböző nyersanyagokkal az utolsó néhány órában.

 

Továbbá hozzáadtuk a játékos népét, aki az ajánlatot feladta, önálló színkóddal mindegyik ajánlatra. 1:1 vagy jobb ajánlat zöld színű, 1:1 és 1:1.5 közötti ajánlat sárga és a az 1:1.5-nél magasabb ajánlatok pirosak.

 

 

 

Gyülekezőtér

 

Számos jellemzővel bővítjük a gyülekezőtér átláthatóságát. 2011 folyamán lehetséges, hogy még több tulajdonságot adunk hozzá, egy szűrőt ami megmutatja a beérkező támadásokat, rablótámadásokat és támogatásokat külön-külön.

 

  1. Egy része ennek a fejlesztésnek már a Travian 3.6-ban be lett vezetve. Meg tudod jelölni a beérkező támadást/fosztogatást különböző színekkel. Továbbá minden eseményfejléc színezve van, ezzel javítottuk az átláthatóságot.

Piros – ellenséges támadás/fosztogatás

Zöld – beérkező támogatás és visszatérő csapatok

Sárga – Kimenő egységmozgások

Lila – Bejövő csapatmozgások egy faluhoz csatolt oázisba

 

 

 

  1. A falu név mellett láthatod a falu koordinátáit amit támadsz/rabolsz/támogatsz (sokan kérték, a jobb átláthatóság miatt)

  2. A gyülekezőtér kap egy újdonságot. Ha az összes támadásban/fosztogatásban levő csapat száma kevesebb mint a védő falu aktuális gyülekezőtér szintje, akkor a védő, látni fogja az egységek fajtáját amik közelednek a falujához.
    Nem látja azok számát, csak az egységek fajtáját. A fenti képen láthatod, lándzsást és katapultot. Semmilyen más egységgel nem támadnak. Olvasd el a Felhasználói útmutatót még több információért.

  3. Amikor megpróbálsz támadni vagy rabolni egy klánbeli,szövetséges vagy MNT-t kötött klánbeli játékost, üzenetet kapsz. (sokan kérték, a jobb átláthatóság miatt)

  4. Kedvenc Farmlista és a Rablás statisztika új kezelést és formát kap.

  5. Amikor katapulttal támadsz, a célponto(ka)t a Gyülekezőtér megmutatja.

 

Felhasználó útmutató:

 

Ahogy bejelentettük az utolsó blogbejegyzésünkben, eltávolítottuk a gyülekezőtér korlátozást a Travian 4-es tervben. Célünk az volt ezzel a Travian 3.6-os újítással, hogy limitáljuk a fake támadásokat (fake támadás= tucatnyi támadás küld egy egységgel a különböző játékosokra, elrejtve ezzel, ahova le fog csapni). Ezzel a beállítással a gyülekezőtéren a csökkenteni akarjuk a spam méreteket öltő fake támadásokat. Valójában ezt az ötletet sok fórumon írták, szerte a világon. Általában ezeket a témákat "Őrtoronynak" nevezik. Nem készítettünk új épületet külön ezért a funkcióért. A helyek korlátozva vannak és egy új épület szükségtelen lenne. Korábban nem volt szükséges növelni a gyülekezőtér szintjét, kivéve a főnöknél vagy katapultnál. Ezzel az újdonsággal szükséges magasabb szintre fejleszteni a gyülekezőteret, a védekező játékosoknak is.

 

Nézzük meg matematikai oldalról, a támadók szemszögéből:

Nincs többé limit. Ha a játékos 100 fake-t akar küldeni és közben elrejti a valós támadást, megteheti. De drága lesz. Ha a védő egyes szintű gyülekezőtérrel rendelkezik, elküldesz egy katapultot vagy bármilyen más egységet az elég, hogy ne ssa meg a védő (egység típust). De, hogy biztos ne lehessen látni, melyik fake támadás (az egység típust, nem a számát), a támadónak legalább 20 egységet kell elküldenie. Germánoknak olcsóbb egységeik vannak, rómaiaknak drágábbak. Tehát a germánok kevesebbet költenek a nyersanyagukból, míg a rómaiak többet.

 

Ez a matek egyik része volt. Most nézzük meg egy másik oldalát, amikor is a szerveridőtartam szempontból nézzük meg.

 

Ennek az újításnak az első héten, nem lesz hatása. Nem küld senki sem sok fake katapult támadást. Katapultok drágák amíg nem lesz több falu. Ez az újítás akkor válik fontossá mikor a játékosok főnökkel támadnak, vagy le akarják rombolni a falukat. Ez kb a 10. hét után esedékes. Miután megvizsgáltunk adatokat különböző szervereken, láttuk, hogy a játékosok 90%-a használ katapultot a germánokkal. Az első népre amire kifejti a hatását, az a germán. Még akkor is, ha a többi népnek több nyersanyagot kell költeni, hogy lefedjék a támadásukat, a germánoknak korábban fejti ki hatását mint más népeknek. A germánoknak nyersanyagot kell költeniük az elrejtésre, míg többieknek nem.

 

Az idő múlásával a többi nép lépést tart a germánokkal. Ha előre tekintünk az 5-6. hónapra a germánok által használt katapultok mennyiségét összehasonlítjuk az összessel, akkor 50%-ra esik le a 90%-ról. A 7. hónap után ez a szám valamivel több vagy kevesebb mint egyenlő. Mindegyik nép használ katapultot és küld fake támadásokat, hogy elrejtsék az igazit. Ennél a pontnál a germánoknak újra előnyük van, mert ők képzik ki a játék legolcsóbb egységeit, míg a rómaiaknak több nyersanyagot kell elkölteniük, hogy elrejtsék támadásukat.

 

Úgy gondoljuk, hogy ez egy érdekes változás a játék szerkezetében. A Travian 3-ban, a germánok, erősek kezdéskor. De idővel, lassacskán a rómaiak utol érik őket. A végén már előnyük is van. Ezzel a változással a germánoknak költeniük kell a fakek álcázására, korábban mint a többiek, a rómaiak és a gallok esélyt kapnak, csökkentsék a germánok előnyét. De hirtelen – az 5-6. hónapban – a germánok újra előnyre tesznek szert, a rómaiaknak keményebben kell gyártaniuk, hogy csökkentsék a különbséget. Ez a változás a legkevesebb hatást okozza a galloknál.

 

Megköszönöm minden játékosnak akik ezt az ötlet megosztották. Úgy gondoljuk, hogy ez az újítás sokkal hatásosabb lesz mint a Travian 3.6-ban levő "gyülekezőtér korlátozás" volt.

Szólj hozzá!

Köszönöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://travian4.blog.hu/api/trackback/id/tr762569580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása